Vadstena Buss presenterar ny grafisk profil

Vi inleder det nya året med att förnya Vadstena Buss grafiska profil. I dagarna arbetar vi intensivt med att byta vår bussdekor i enlighet med vår nya logotyp och färgskala.

Vår tidigare grafiska profil har följt oss under många år och har för många Vadstena Buss-resenärer varit ett kännetecken för kvalitet och fantastiska upplevelser. Uppdateringen är en av många förändringar som Vadstena Buss genomgår som ett resultat av en föränderlig omvärld. Vi har den senaste tiden omarbetat vår tjänst från privatresor till gruppresor, och en naturlig del i den fortsatta utvecklingen är att förnya varumärket.

”Vi har under många år varit mycket stolta över vår logotyp och vad den betytt för våra resenärer och staden Vadstena. Men nu välkomnar vi en ny, modernare känsla i varumärket Vadstena Buss”, kommenterar platschef Ulrik Andersson förändringen.

Vår nya grafiska profil innebär också att vi och vårt systerbolag Smålandsbussen tar ett steg närmare varandra. Uppdateringen av vår logotyp, färgskala och typsnitt är ett steg på resan mot att våra varumärken ska förknippas än mer. 

”Vadstena Buss genomför en förändring av den grafiska profilen, som ligger helt i linje med Smålandsbussens profil. Syftet med förändringen är att tydliggöra de båda bolagens samhörighet och skapa en positiv upplevelse av bolagens erbjudande till våra kunder” säger Samuel Isgärde, VD för moderbolaget HGL Buss AB.

Sloganen Upplev mer blir en gemensam nämnare för bolagen

Vid frågor kontakta
Ulrik Andersson
ulrik@vadstenabuss.se
0143-125 43

Vadstena Buss logotyp
2022-01-14, Vadstena
Ulrik Andersson

Dela gärna på sociala medier:

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin